Ge bort en julklapp

För några veckor sedan var jag och Wilma på Bolinder Munktell hotellet och lämnade en julklapp.

Alla Clarion Hotell har varje år insamling av julklappar till barn som av olika anledningar inte får några. Häftigt att se alla dessa julklappar.

En morgon innan förskolan berättade jag för Wilma att vi skulle åka och köpa en julklapp och lämna den på hotellet. Wilma hade många funderingar varför dessa barn inte får några julklappar.
- Har de inte varit snälla, mamma?
- Kommer inte tomten till dem?
Det var bara att förklara att alla julklappar kommer inte från tomten, vissa får man av mamma och pappa och att alla inte har pengar att köpa julklappar.

Min kloka dotter säger efter våran konversation att vi tar en av mina julklappar mamma. Bara jag får en julklapp mamma. Hon valde själv vilken av julklapparna under granen hon ville ge bort.

Efteråt frågade Wilma - Mamma vad var det i paket. Jag - Det var en Barbie. Wilma- jaha det gjorde inget. Jag har ju flera stycken. Stolt mamma kan jag lova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0